Treceți la conținutul principal

[Random] The Birkin Bag


Citisem zilele trecute ca Jane Birkin nu mai vrea sa se numeasca Birkin faimoasa geanta semnata Hermes.Primul meu gand a fost ca si-a dat seama ca gentile Birkin nu mai sunt ce-au fost- adica simbol de clasa,  eleganta, rafinament intr-un cuvant stil si ca nu mai vrea sa-si asocieze numele cu geanta respectiva. Mie mi se pare destul de trist sa vad acum ca faimoasa geanta iti atesta mai mult statutul social decat stilul propriu zis si ca o vad la tot felul de femei care au mai mult sau mai putin legatura cu clasa si rafinamentul.
Motivul invocat de ea a fost ca ar vrea sa-si retraga numele de pe modelul facut din piele de crocodil,o data ce au iesit la iveala practicile prin care se obtinea pielea de crocodil (adica crocodili, se folosesc pieile a 3 crocodili pentru o singura geanta). Intr-o lume plina de inventii, in care se imita orice, inclusiv pielea, de ce trebuie sa folosim pielea naturala, eu n-as putea spune, dar totusi continuam sa o facem. N-am ajuns inca sa stropesc cu vopsea rosie blanurile de la prezentari, dar mi se pare ca Jane Birkin a adoptat o pozitie corecta, desi putea s-o faca mai demult.
Acum ca Hermes e in cautare de muza noua care sa-si dea numele pentru geanta, pun pariu ca Kim Kardashian e prima la coada.
Si apropos de asta, mie imi plac fotografiile lui Tyles Shields, desi majoritatea lumii e impotriva, acuzandu-l ca a distrus o geanta de 100.000 euro in timp ce altii mor de foame. E interesant cum lumea nu se scandalizeaza ca sunt altii care platesc atat pe o geanta in timp ce altii de mor de foame, dar asta e lumea in care traim.
Eu am vazut-o strict ca pe o metafora legata de sacrificiul pe care il facem pentru niste fite si nu cred ca se putea gasi o modalitate mai buna decat cea pe care a ales-o el.





sursa foto